Acura NSX

 

معرفی آکورا NSX

 

اولین نسل هوندا NSX که در آمریکای شمالی و هنگ کنگ به عنوان آکورا NSX  به بازار عرضه می شد، یک اتومبیل اسپرت ۲ نفره با موتور متوسط است که از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ توسط شرکت هوندا در ژاپن تولید می شد.

این خودرو در دسته خودروهای اسپرت دو نفره تمام چرخ محرک موتور وسط هیبریدی محسوب می شود. 

در دسامبر سال ۲۰۰۷، مدیر عامل هوندا آمریکا، تتسوئو آیوامورا، در یک کنفرانس خبری تأیید کرد که این شرکت در سال ۲۰۱۰ یک خودروی اسپورت جدید مجهز به یک موتور V10 را به بازار معرفی خواهد کرد. این خودرو قرار بود بر اساس مدل مفهومی آکورا ASCC، که در سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی معرفی شده‌ بود، توسعه پیدا کند.

با فشارهای تاکئو فوکوئی، مدیر عامل هوندا، بر توسعه‌ دهندگان این خودرو جهت ساخت یک خودروی سریعتر نسبت به رقیبان، نمونه‌های اولیه از این خودرو در ماه ژوئن ۲۰۰۸ در حال آزمایش در پیست نوربورگ‌ رینگ دیده شدند. در ۱۷ دسامبر ۲۰۰۸، فوکوئی در یک سخنرانی با موضوع پیش‌ بینی‌ های مالی بازبینی شده شرکت هوندا، اعلام کرد که با توجه به شرایط بد اقتصادی، تمام برنامه‌ های برای تولید نسل جدیدی از NSX لغو شده‌اند. در مارس ۲۰۱۰، نام پروژهٔ آکورا NSX به هوندا HSV-010 GT  تغییر یافت و این خودرو در مسابقات قهرمانی خودروهای سوپرGT ژاپنی حاضر شد. HSV-010 GT به یک موتور ۳٫۴ لیتری V8 مجهز بود که بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت را تولید می کرده و این قدرت را از طریق یک جعبه‌ دنده دستی ترتیبی ساخت شرکت ریکاردو به چرخ‌ها منتقل می‌کرد. این خودرو هرگز به مرحله تولید نرسید.

در آوریل ۲۰۱۱، مجلهٔ اتومبیل گزارش کرد که شرکت هوندا در حال توسعهٔ خودروی اسپورت جدیدی برای جانشینی مدل قدیمی NSX است. در گزارش این مجله آمده بود که راندن این خودرو بسیار هیجان‌انگیز بوده، و در عین حال به‌ طور قابل توجهی دوستدار محیط زیست خواهد بود. انتظار می‌ رفت که برای کمک به توان موتور بنزینی این خودرو، از یک یا چند موتور الکتریکی نیز در این خودرو استفاده شود. همچنین پیشتر و در اواخر سال ۲۰۱۰، مجله موتور ترند نیز گزارشی را مبنی بر توسعهٔ یک خودروی اسپورت موتور وسط هیبریدی توسط هوندا به عنوان جانشین NSX، منتشر کرده‌ بود.

در دسامبر ۲۰۱۱، شرکت آکورا اعلام کرد که در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی سال ۲۰۱۲ از نسل جدید مدل NSX در قالب یک خودروی مفهومی پرده‌ برداری خواهد کرد؛ و در نهایت این شرکت در تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۲ خودروی مفهومی آکورا NSX 2012 را در مقابل انظار عموم به نمایش گذاشت.

این مدل مفهومی همانند نسل قبلی در قالب یک خودروی دو در کوپه با موتور قرار گرفته در وسط خودرو طراحی شده‌ بود، با این تفاوت که نیروی موتور به هر چهار چرخ منتقل می‌شد. همچنین پلت‌ فرم با فناوری بالای این خودرو که از مواد سبک ساخته شده‌ بود، امکان بهره‌ مندی از وزن پایین را برای این خودرو فراهم کرده بود. قدرت پیشرانه NSX مفهومی بوسیلهٔ یک موتور V6 با حجم ۳٫۵ لیتر تأمین می شد و به چرخ‌های عقب منتقل می‌ شد؛ در کنار آن، با استفاده از تکنولوژی SH-AWD آکورا، یک موتور الکتریکی نیز با جعبه‌ دنده دو کلاچه ادغام شده بود تا به افزایش توان موتور احتراقی کمک کند. علاوه بر این امکانات، دو موتور الکتریکی دیگر که بر روی چرخ‌های جلو نصب شده‌ بودند، قادر بودند در گذر از پیچ‌ های مسیر، گشتاور منفی یا مثبت را بلافاصله به چرخ‌های جلو وارد کنند. این دو موتور الکتریکی همچنین بخشی از مجموعهٔ پیشرانهٔ این خودرو بودند.

به ادعای شرکت آکورا، این خودرو با بهره‌ مندی از سیستم تمام‌ چرخ محرک، در مقایسه با رقیب اصلی خود، فراری ۴۵۸، که به یک موتور تنفس طبیعی ۴٫۵ لیتری V8 مجهز بود، دارای فرمان‌ پذیری و شتاب‌ گیری بهتر، و در نتیجه بازدهی بیشتری بود.

 

اطلاعات و مشخصات آکورا NSX

جدول زیر اطلاعات و مشخصات این خودرو را بیان می کند.

پیشرانه

موتور

V6 3.5 لیتری

موتور V  شکل 3 سیلندر

قدرت

500 hp

اسب بخار

گشتاور

nm  550

نیوتن متر

تقویت شده

Turbocharged

 

گیربکس

9 Speed automatic

گیربکس 9 دنده اتوماتیک

سیستم رانندگی

AWD

 

پیشرانه الکتریکی

 

 

تعداد

3 موتور الکتریکی

یک موتور الکتریکی در عقب-وسط و دو موتور الکتریکی در جلو راست و چپ

قدرت

47 , 36 , 36

اسب بخار

گشتاور

148 , 73 , 73

نیوتن متر

ولتاژ

N/A

 

تایم شارژ با ولتاژ 240 ولت

N/A

 

باتری

Lithium-ion (Li-ion)

 

خنک کننده

Liquid

 

کلاس / دسته بندی

نوع خودرو

Exotic , Hybrid / Plug-in Hybrid

دسته بندی

SPORT

مونتاژ

ماریسویل ، اوهایو , ایالات متحده

نسل

2

میزان مصرف سوخت

سطح شهر

11.1 L

در 100 کیلومتر

جاده

10.8 L

در 100 کیلومتر

میانگین

11 L

در 100 کیلومتر

در حالت هیبرید

N/A

 

میزان انتشار گاز  CO

261 g

در کیلومتر

نوع سوخت

بنزین

 

فرمان / سیستم تعلیق / ترمز / لاستیک         

فرمان

N/A

 

میزان چرخش

12 m (40)

 

سیستم تعلیق جلو

independent, short/long arm

 

سیستم تعلیق عقب

N/A

 

ترمز جلو

ABS

دیسک

ترمز عقب

ABS

دیسک

لاستیک جلو

P 245 / 35 YR 19

 

لاستیک عقب

P 305 / 30 YR 20

 

کارایی

نسبت قدرت به وزن

247 W/kg

 

0 تا 100 کیلومتر

3.6 ثانیه

 

80 تا 120 کیلومتر

N/A

 

حداکثر سرعت

307 کیلومتر

191 مایل (کارخانه سازنده)

ابعاد / وزن

طول

4,470 mm

176

عرض

2,217 mm

87

ارتفاع

1,214 mm

48

وزن

1,725 kg

3,803 پوند

ظرفیت

تعداد سرنشین

2

نفر

مخزن سوخت

59 لیتر

13 گالن

ظرفیت بکسل

N/A

 

تجهیزات داخلی

صندلی جلو

گرم شونده

استاندارد

صندلی های عقب

N/A

 

سیستم تهویه صندلی های جلو

N/A

 

ماساژور صندلی

N/A

 

کلید هوشمند

N/A

 

صفحه نمایش جلو

N/A

 

ریموت استارت

استاندارد

 

جی پی اس

آپشنال

 

سیستم اطلاعاتی و سرگرمی

ورودی صوتی کمکی

استاندارد

 

پلیر

N/A

 

سازگاری با سیستم IOS

بله

 

سازگاری با سیستم Android

بله

 

سیستم صوتی

استاندارد

 


کلاس : SPORT
دسته بندی : معرفی خودرو
کارخانه سازنده : ACURA
تاریخ : 07 مهر ، 1398
تگ ها : , Acura nsx 2019 , Acura nsx , آکورا nsx 2019 , آکورا nsx , آکورا خودرو , خودرو آکورا , Acura , آکورا , acura nsx , acura nsx price , acura nsx for sale , acura nsx 2019 , acura nsx specs , acura nsx 0-60 , acura nsx 2005 , acura nsx 1990 , acura nsx 1991 , acura nsx 2019 price , acura nsx awd , acura nsx automatic , آکورا nsx , acura nsx automatic , آکورا nsx , آکورا 2019 , معرفی آکورا nsx , اطلاعات آکورا nsx , مشخصات آکورا nsx , تاریخچه آکورا nsx , آکیورا nsx

ارسال دیدگاه :
(تنها کاربران قادر به ارسال دیدگاه هستند)

دیدگاه های کاربران : 0 دیدگاه